mandag 18. juni 2012

0 Inspirasjon, velkommen inn...

Noen ganger blir jeg bare veldig inspirert.
I det siste har jeg følt litt på denne vrange «hva skal jeg blogge om»-følelsen, også har det blitt lenger mellom innleggene. Heldigvis går sånne tørkeperioder over, og det som skulle få meg opp av transen denne gang var en herlig fagdag med jobben. Idylliske omgivelser på Farris Bad var rammen for en dag med inspirasjon, i form av foredrag fra flinke mennesker, og temaer som står meg nær.

Blant flere gode innlegg var Astrid Valen-Utvik på plass, med et foredrag om blogging, i hovedsak for bedrifter, men som jeg også kunne dra paralleller til min egen tankespinn-arena. Noen mennesker er så heldige at de har evnen til å få folk til å lytte, rett og slett ved at det er så tydelig at de virkelig brenner for det de snakker om. Da blir det moro å følge med! Nå er Astrid veldig flink til å skrive så folk blir engasjert også, og jeg anbefaler alle som vil bli inspirert eller plukke opp tips, å følge bloggene hennes. Hun har en privat, og en blogg for firmaet sitt. De kan du finne HER og HER.

I tillegg hadde vi besøk av en energisk Jon Morten Melhus, som også pratet om noe jeg er intenst enig i:  
Verdien av humor på jobb! Mannen er levende og engasjert, og delte morsomme historier og klipp underveis i foredraget, så vi virkelig fikk trimmet lattermusklene våre underveis.

 Denne karen hjelper meg å ha det gøy - hver dag!

Foredraget hans traff meg virkelig midt i hjerterota, for dette med å ha det moro underveis i livet er noe jeg går hardt inn for hver eneste dag, selv om det ikke alltid er like lett. Jeg bestemte meg tidlig for å gjøre hobbyen min til jobb, sånn at jeg kunne gjøre morsomme ting hver dag, og leve av det. Jeg har tilogmed skrevet et innlegg om det på bloggen i februar, som du kan lese HER. Er det virkelig nødvendig å ta alt så høytidelig? Må man være stram og kontrollert for å være seriøs? Er det så viktig hvordan alle oppfatter oss, når det viser seg gang på gang at de menneskene som inspirerer oss og som vi blir så lett glad i, treffer oss nettopp fordi de ikke bryr seg om det? Jeg syns det er bedre å bruke krefter på å ha det mer moro, å være mer av meg selv og GI mer av meg selv, og det er utrolig flott å høre noen prate om akkurat dette. Inspirerende og flott!

Så mens jeg bobler over av ny energi og pågangsmot, kan jeg vise dere hva jeg var så heldig å holde på med i forrige uke. Som jeg nevnte i forrige innlegg går det stadig fremover i min ferd mot å ta steget ut av hobbyfotograflivet. Og med det mener jeg at jeg virkelig ønsker å lære meg å ta knallgode bilder, fange øyeblikk og følelser, og la andre folk oppleve den gleden jeg fikk da jeg knipset noen _for meg_ virkelig gode bilder av min lille virvelvind. Få ting er finere enn et bilde av de du setter aller mest pris på i verden.





Her er lille Håkon, som bare var rundt to uker gammel da han var på besøk. En skikkelig sjarmør, som fulgte godt med, og tok seg tid til en lur underveis. Sammen med den fine mammaen og pappaen sin fikk vi tatt noen bilder jeg håper bringer frem smilet for den nybakte familien i årene som kommer.



Og apropos dette med å ikke ta seg selv så høytidelig...


Takk for at du stakk innom! 
Håper du får en morsom dag i morgen ;)


post signature

Ingen kommentarer: